Nadar Residentie: #1 Dries Tack

In onze gloednieuwe Studio 3 van DE SINGEL Nadar bewandelen muzikanten een week lang volledig hun eigen artistieke pad.

Tijdens de Nadar Residencies @Studio 3 bieden we onze muzikanten de kans om een week lang volledig hun eigen artistieke pad te bewandelen. Een oefening in loslaten voor artistiek leiders Stefan Prins en Pieter Matthynssens ;). De muzikanten krijgen de ruimte om te experimenteren en de Studio in te richten naar hun wensen, of zelfs helemaal leeg te halen als dat nodig is. Om hun project tijdens deze week technisch te realiseren, kunnen ze ook een beroep doen op Wannes Gonnissen, onze geluidstovenaar, en zoveel meer. Deze residenties geven het ensemble de kans om hun nieuwe Studio bij DE SINGEL op verschillende manieren te ontdekken en eigen te maken. Tegelijkertijd zullen ze ook onlosmakelijk Nadars artistieke traject beïnvloeden. We sluiten deze residenties altijd af met een klein informeel concert.

Dries Tack over TUIN:

"Een concertervaring is per definitie een stimulerende omgeving. Dit is vaak wat we zoeken: uitgedaagd en verrast worden, nieuwe perspectieven ontdekken, misschien zelfs geprovoceerd worden. Concerten veranderen dan ook al snel in een visueel, auditief, multimediaal en multisensorisch bombardement van onze zintuigen, waarbij we stevig door elkaar worden geschud om als een ander mens te ontwaken. Maar kan een concertervaring ook een troostende plek zijn die rust biedt? Kan een concertzaal een drijvende luchtbel zijn die ons in staat stelt om de oceaan te verkennen? Door de complexiteit in eenvoud te onderzoeken, balanceert 'TUIN' tussen een installatie en een concert, tussen zichtbaar en verborgen, tussen verlangen en tijdloosheid. TUIN' wekt je met de zachte bries van een vogel in de verte."

Reactie door Pieter Matthynssens:

"Felicitaties aan Dries Tack voor het als eerste muzikant afsluiten van zijn Nadar Residency @Studio 3. Samen met Marieke Berendsen, Bertel Schollaert en Wannes Gonnissen creëerde hij een Japans geïnspireerde Zen-tuin. Door middel van een koptelefoon die werkte als een microscoop, konden we de minimale geluiden op een zeer tactiele manier ervaren. Een prachtige avond waarbij het publiek volledig ontspande, een nieuwe concertervaring."

Credits:

Dries Tack - concept, objecten // Marieke Berendsen - viool // Wannes Gonnissens - geluid // Bertel Schollaert - saxofoon

Speciale dank aan DE SINGEL, Anna Godzina

Er zijn geen verwante werken gevonden.
plugins premium WordPress