Voor de 2025 editie werken we samen met Transit Festival, Gaudeamus Festival, Warsaw Autumn en Ireland Contemporary Music Centre + New Music Dublin.

De eerste online ontmoeting die Matthew Grouse (UK) had met de muzikanten van Nadar vormde het uitgangspunt voor Om woorden in mijn mond te leggen. Beelden en geluiden lopen door elkaar en resulteren in een buitengewone absurdistische wereld. Nostalgie overheerst in het werk van Eveline Vervliet (BE) waarin een pianiste mijmert over een elektronisch speelgoedinstrument uit haar tijd. Tijdens elke uitvoering van dit werk schijnen eerdere uitvoeringen door, om tijdens het volgende concert te vervagen tot een herinnering. De kosmische horrorwereld van H.P. Lovecraft is een uitgangspunt voor Nina Fukuoka (PL/JPN) haar Yuggoth. Mannequinachtige alter ego's van de muzikanten ontdooien en produceren ijzingwekkende geluiden. Paul Scully (IRE), niet alleen componist maar ook een begenadigd hardloper, gaat letterlijk voor zijn beste tijd op de 3 km bij Persoonlijke topscore. Scully wordt in realtime gevolgd en voorzien van sportcommentaar en hoopt net op tijd bij zijn optreden te zijn.
