Luister naar de subtiele, korte, onderbroken sinusgolven binnen de elektronica die ervoor zorgen dat de luidsprekers zelf 'knallen' en knetteren, waardoor de akoestische instrumenten en het afspelen van de tape worden onderbroken. We horen niet de sinusgolf, maar eerder het effect van de sinusgolf op het mechanisme van de luidspreker, waardoor de luidspreker zelf een akoestisch element wordt; zo krijgen deze objecten een actieve rol in plaats van dat ze worden gezien als een passief (afspeel)instrument. Gewoonlijk wordt deze behandeling vermeden en gezien als een vergissing, maar in dit stuk heeft het de functie om de fysieke mechanica van de luidspreker, van zijn eigen lichaam, aan te spreken en te eisen dat het meer wordt. Om dit toe te voegen bespelen de percussionisten op maat gemaakte "luidspreker-instrumenten:" subwoofer luidsprekerkegels getransformeerd in een openlucht (en in zekere zin, groot contact) microfoon. Deze configuratie stelt de percussionist in staat om lage resonantietonen en hoge spoelingen van live gefilterde ruis fysiek uit te voeren die buiten deze opstelling niet mogelijk zijn, met de hoop om elektronische en akoestische instrumenten samen te smelten tot één samengesteld organisme, afhankelijk van deze samensmelting om meer te worden dan alleen een verlengstuk van zichzelf. De live bewerking van het werk bestaat uit het snel pannen van de live akoestische instrumenten tussen twee stereoluidsprekers. Deze panning bereikt audiosnelheden en veroorzaakt zo vanuit deze snelle oscillatie zijn eigen vierkante golf-achtige toon: de elektronische geluiden bloeien op uit de akoestische in een symbiotisch, verstrengeld wezen als korstmossen.Dit stuk overspoelt twee eerdere stukken van mij waar ik de afgelopen jaren aan heb gewerkt, "Harbinger" en "Speaker Spit".